Verzending, retouren en garantie

Verzending

Wij zorgen ervoor dat jouw bestelling zo goed mogelijk wordt verpakt en verzonden.

Wij gebruiken als vervoerder meestal PostNL voor de verzending van alle bestellingen.
Als je wilt dat wij, om wat voor reden dan ook, een andere vervoerder gebruiken, laat het ons dan ajb zo snel mogelijk weten. Dan kunnen wij daar eventueel rekening mee houden.

Als je bij ons op werkdagen voor 14:00 uur bestelt, dan zullen wij je bestelling in principe dezelfde dag nog naar je opsturen.
We doen er alles aan om bestellingen op tijd te laten bezorgen. Het is echter in een enkel geval mogelijk dat door omstandigheden de bezorging vertraagd is.

Wij informeren je altijd over de status van jouw bestelling door middel van een persoonlijk bericht en / of een track en trace code via een email bericht.

De verzendkosten voor een postpakket zijn bij ons €5,95 incl btw en GRATIS VERZENDING voor bestellingen vanaf € 50,- (binnen Nederland en België).

Retouren

Zichttermijn voor bestellingen 

Voor aankopen bij ons en onze externe verkopers geldt een zichttermijn van 30 dagen. De zichttermijn is de periode waarin je kunt controleren of de aankoop compleet, intact en naar wens is.

“U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Retourneren naar ons

Als je de aankoop van ons wilt retourneren verzoeken wij je om contact op te nemen met ons om de retourinstructies op te vragen. 

Voorwaarden voor retourneren

Let er bij het retourneren op dat de producten ongebruikt, ongewassen, onbeschadigd, compleet met accessoires/onderdelen en in de – indien redelijkerwijs mogelijk – originele verpakking worden teruggestuurd.
Indien dit niet het geval is kan een eventuele waardevermindering bij jou in rekening worden gebracht.
Producten waarvan de verzegeling is verbroken, kunnen niet worden geretourneerd.
Als een artikel beschadigd of defect is verzoeken wij je om ons hiervan direct op de hoogte te brengen, zodat er samen met jou een oplossing kan worden besproken.
Vanuit hygiënisch oogpunt kunnen wasparfums niet worden geretourneerd. Wij willen alle klanten kunnen garanderen dat zij een origineel, ongebruikt, ongeopend product van ons ontvangen.

Retourkosten voor bestellingen

Voor de meeste producten kunnen eventueel retourkosten gerekend worden. Vraag vooraf aan ons naar de eventuele kosten of voorwaarden.

Ontvangstbevestiging voor retourzending

Als wij jouw retourzending hebben ontvangen, en deze is beoordeeld, zullen wij (na akkoord) de terugbetaling van het aankoopbedrag automatisch in werking zetten. 

Terugbetaling van retourzending

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, kan je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, op je bankrekening verwachten.
Als je 14 dagen na je retourbevestiging nog geen geld van ons teruggestort hebt gekregen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Garantie

Gaat een product binnen 6 maanden na aankoop kapot, zonder dat het defect te wijten is aan de consument, dan kan het product kosteloos worden vervangen. Wanneer vervanging niet mogelijk is, dan heeft de klant recht op geld retour van desbetreffende product. Bijvoorbeeld als het product niet meer leverbaar blijkt te zijn.

Gaat een product na deze 6 maanden na aankoop kapot, dan geldt er omgekeerde bewijslast en moet de consument bewijzen dat het defect het gevolg is van bijvoorbeeld een fabricagefout of ondeugdelijk product.

De garantie geldt niet indien:

  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Contactgegevens

Voor vragen over de bezorging van je bestelling kun je contact opnemen met ons.

Interior Scent / DM Retail BV

Wateringweg 1-B28

2031 EK Haarlem

Nederland

Telefoonnummer: +31 (0) 6 29007543

Email: [email protected]

Nog niet geholpen?

Klik hier om contact met ons op te nemen.

De waardering van interiorscent.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.6/10 gebaseerd op 544 reviews.